3 Mart 2010 Çarşamba

Harddisk

Benim bilgisayarımda özel bir harddisk var. Diğer harddisklerden farklı olduğu için "My Computer" ikonuna tıklayınca açılan pencerede listelenmiyor. Bu harddiske erişmek için farklı bir yol kullanmak zorundayım.

Bu harddiskim çok özel... Süper bişey... Hiç ses çıkarmıyor, çünkü geleneksel harddiskler gibi dönen, hareket eden parçaları yok... Bu yüzden hiç ısı da üretmiyor. Tabi hiç enerji de harcamıyor. Bu harddiskin en güzel yanı kapasitesi... Diğer harddiskler gibi 300 GB, 500 GB değil... Sonsuz bir kapasitesi var. Üstelik asla bozulmuyor, sonsuz ömrü var.

Bu harddiske veri kaydetmek çok kolay... Kaydetmek istediğiniz dosyanın üzerine gelip o özel harddiske kaydolmasını düşünüyorsunuz! Ta da! Veriniz özel harddiskte güvende...

Yanlız okumada bazı sıkıntılar olabiliyor, zira o sonsuz kapasite (sığa) içinde verinin nereye kaydedildiğini bulmak çok güç... Günümüzün bilgisayarların sonsuz kapasiteli bir harddiski adresleyecek DMA denetleyicileri yok. O yüzden özel harddiskime kaydettiğim herşeyi eski tip konvansiyonel hardiskime de kaydediyorum. Ama biliyorum ki özel harddiskim de bir kopyası var ve orada sonsuza kadar güvende...

Bilgisayardan anlayan bir arkadaşım geldi geçen gün... Bilgisayardan anlıyor dediysem lafın gelişi işte. Anladığını sanıyor... Herkese öyle yutturmuş kendini.

Harddiskimi anlatınca bana güldü. İnanmadı bana... Tutturdu açalım bakalım kasanın içini diye... Anlattım ama dinlemedi. "Benim harddiskim çok özel, sıfır enerji ile sınırsız kapasiteli ve sonsuz ömürlü olabilmesi için değişik bir teknoloji ile üretmişler, o yüzden normal harddiskler gibi eline alamazsın" dedim... Yine de inanmadı, beni dinlemedi ve kasayı açtı. Tabi normal olarak özel harddiskimi göremedi. Sonra da zafer kazanmış gibi sırıttı... Pis herif... İnkarcı...

"O harddisk olmasa bu kadar bilgi nereye sığacak" diye sordum. "Ee... normal harddisklerin var ya?" dedi....

"Normal harddisklerin kısacık ömürleri var, hemen bozuluyorlar... Benim değerli verilerim yok olup gidecek mi? Annemin, sevgilimin, sevdiğim herkesin fotoğrafları, anıları boşa mı gidecek?" dedim...

Ukala bir tavırla "E o zaman external bir harddiske yedek al!" dedi...

Ne gerek var ki? Özel harddiskimde güvenle sakladığım verilerin yedeğini almaya ne gerek var? Aptal işte... Tek bildiği eski kara düzen harddiskler.

Ne kadar ahmak olduğunu göstermek için ona Google gibi dev sitelerin barındırdığı verinin büyüklüğü anlattım.. "Hadi bakalım, sen bu kadar büyük veri saklayacak harddisk gösterebiliyor musun?"

Şaşırdı kaldı tabi... Yok onlar binlerce harddiski bağlamışlar da, yok dataserver diye bişey yapmışlar da... Ivır zıvır... Benim ufacık bilgisayarım bile o kadar ısı üretiyor, eğer normal harddisklerden binlercesi bir arada çalışsa yangın çıkmaz mı? Eriyip gitmezler mi? Ahmak işte... Bilgisayarcı güya...

Beni yalanlamak için... "Peki, özel harddiskinden bir dosyayı göster hadi!" diye meydan okudu...

İyi de özel harddiskime ben sadece kayıt yapıyorum, diğer harddiskim göçmediği sürece ondan okumama gerek yok ki!

Tabi yine kabul etmedi... Çünkü ahmağın tekidir kendisi... Güya akıllı geçinir.

Şimdi şunu düşünün... Diyelim bir yazı yazacaksınız.. Ama yazınızı daha kaydetmeden elektrik kesileceğini biliyorsunuz. Yani yazınız uçup gidecek... O yazıyı yazar mısınız? Yazmazsınız... Hiçbir akıl sahibi kişi yok olup gidecek birşey için zaman harcamaz.

Özel harddisk vardır. O olmasa veri saklamanın bir anlamı olmazdı... Bilgisayarla ilgili hiçbir şeyin anlamı olmazdı. Nasıl olsa yok olup gidecek dosyaları saklamaya çalışmaz, bilgisayarla felan da hiç uğraşmazdık... Dosyalarımız sonsuza kadar saklanamayacağı, birgün hiç olup gidecekleri için verilerimizi korumaya çalışmazdık. Hiç kimse bilgi üretmezdi. Kimsenin hiçbir şeye güveni olmazdı.

Bugün bu dev programlar yazılıyorsa, işletim sistemleri, programlama dilleri yazılıyorsa, bloglarda, forumlarda, web sitelerinde hergün milyonlarca kişi içerik üretiyorlarsa özel harddisk sayesindedir. Yok olup gideceğini bilsek tek satır yazı yazmazdık, hiç bişey üretmezdik. İnsanlık bir adım ilerlemez, sefil olurdu... Özel harddisk vardır! Varlığına inanmayan insanlık düşmanıdır ve yok edilmesi gerekir... Çünkü toplumda umutsuzluğu, gayesizliği yaymaktadır. Kahrolsun özel harddisk inkarcıları!

Sevgiler (sadece harddiske inananlara)
Bilgehan

3 yorum:

  1. Hiçbir akıl sahibi kişi yok olup gidecek birşey için zaman harcamaz.

    İçerisinde bu cümlenin geçtiği yazıyı okurken geçen zaman boşa geçen zamandır. Tek başına bu cümle, yazıyı yazan kişin tutarsızlığını ve saçmalamada zirvelere çıktığını göstermeye yeterlidir. Ya da cümleyi kuran kişi "akıl sahibi" değildir.

    İnsana sorarlar, yaşamak için neden bu kadar çaba harcıyorsun? diye. Yok olup gitmeyecek misin derler.
    Yaptığın hangi şey kalıcı, ben cevap vereyim, hiç birisi. Yaptığın ne var ise yok olup gidecek, neden yapıyorsun o zaman, sen akılsız mısın. Bunun cevabını sen zaten vermişsin, SENİN YAZINA GÖRE SEN AKILSIZSIN.

    Dipnot: İslam Allaha iman etmeyenlerin yokedilmesini emretmez.

    YanıtlaSil
  2. Ateist bir yazardan Allah'a ve Ahiret gününe inanmanın ne kadar mantıklı olduğunu anlatan bir yazı. Enteresan. Hidayet durumları mı söz konusu bilemedim..

    Gerçekten de eğer 50-60 yıl sonra kendini yok edecekse bu sonsuz ve mükemmel harddiske sahip olmanın ne anlamı var? Ayrıca niye kaydedip duruyor ve asla unutmuyor? Hatırlamadığı olur bazen ama asla %100 unutmaz malum.

    Evrim niye bize böyle bir harddisk vermiş? Yoksa evrim öldükten sonra bu harddiski açıp bizi oradaki bilgilerle hesaba mı çekecek?

    YanıtlaSil
  3. benim bildiğim zeki insanlar her şeyin bir sonucu olduğunu bilirler ve sonucu oluşturan başlangıcı bilirler. ve en büyük saygısızlığın bir insanın beden ve ruhunun kendi beden ve ruhunun öldükten sonra tamamen yok olmasına inanmasıdır.!

    YanıtlaSil